söndag 15 september 2013

Därför 5:2

När vi äter ”normalt” så producerar våra kroppar nya celler utan att de hinner reparera de gamla. 
Periodisk fasta som 5:2 hjälper kroppen att reparera skadade celler.

I om med att jag äter mycket kött på mina "ätardagar", vill jag ge kroppen chansen att få vila emellanåt. 

Man har även sett att om man är regelbunden med sin periodiska fasta, så reagerar kroppen med att skapa fler neuroner, vilket hämmar demenssjukdomar.

Så därför vill jag äta enligt 5:2.

Jag behöver frukost för att orka med början av dagen, så min strategi blir att äta en mycket lätt frukost bestående av frukt eller grönt på ca 100 kcal.

Till lunch äter jag lite protein och grönt och ev. likadant till middag. 
Middagen är den måltid som jag förmodligen ersätter med mycket te J.


500 kcal ska jag stå på under min fastedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar