tisdag 9 juli 2013

Sallad till frukost

Ensam hemma. Tassar upp och njuter av tystnaden. Solen skiner starkt. Värmen laddar upp och lovar en härlig dag. 

Jag tar fram lite frukt och skär till en fruktsallad. Perfekt start på dagen. Lite kokosgrädde, valnötter och kokosolja i kaffet och frukosten är komplett. Tänk att denna underbara start på dagen håller mig mätt många timmar framöver!

Frukosten i handen och DN under armen och inbjudande morgonbalkong! 

Långt borta är mina smörgåsfrukostar (som oxå var såååå goda) som mättade för stunden, men gav mig sug efter mer mat/fika efter bara några timmar. 

Det hette "jag bara måste ha min macka till kaffet". Och det trodde jag oxå. Att det inte gick att äta annat. Men det gör det. 

Jag bakar Paleo-bröd ibland. Bara för att. För att jag kan längta efter just hålla en macka i handen. Men jag aktar mig noga för att bara välja mackalternativet. Jag har brutit en (o)vana (för mig). Och vill inte tillbaka. 

4e dagen på semestern. Solen skiner. Jag tänker sola och läsa bok. Hela dagen. Som om jag är många 100 mil söderöver. 

Imorgon ska jag opereras. Eller skrapas. Cellförändringar. Så idag vill jag fylla på med energi och lust. Bästa sättet att läka tror jag. Håll tummen för att allt går bra. 

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna.
    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Allt gick bra. Nu väntas svar från analysen. Så fortsätt håll tummarna är du snäll :)

      Radera