onsdag 15 maj 2013

Paleopyramiden

Vaknar och blir glad av att se mig själv i spegeln. Tänka sig. Det var länge sedan. Att jag kände mig glad.
Och då handlar det absolut inte bara om vad jag ser utan framförallt hur jag känner mig.

Jag känner mig lätt i min kropp. Som om kroppen är mer alert. Jag känner mig stark. Jag tycker att min annars väldigt torra hy har blivit mindre torr. Jag har glada tankar i knoppen. Trots att vi står inför stora förändringar i familjen. Jag känner att jag kommer klara av det. Även om ögat känns lite tårigt emellanåt. Jag känner mig "redo". Att möta de utmaningar som jag står inför, både privat som professionellt.

Kan inte fatta hur lätt det har varit att ändra kosten. På ett vis förgrymmad att jag inte har gjort det förut. Även om jag kört LCHF, som ligger nära Paleo. Men på något vis har det ändå känts som en diet. Som något som tar slut och ska övergå till ngt annat. Här vet jag att jag har slagit in på en väg som jag inte kan eller vill gå av. Finns ingen återvändo. Tack för det.

Här kommer en matpyramid på vad vi äter, vi Paleoiter :) låt dig inspireras!

Hämtad från Marc Sisson - min guru

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar