torsdag 23 maj 2013

Oro

Vaknar med lätt huvudvärk även idag.
Tjatigt.

Jag ska iväg och få tillbaka provresultat idag. Min mor är orolig för att jag ska ha struma. Något som hon fick i min ålder. Hon tycker att jag har fått stirriga ögon. Jag har lärt mig att man ska ta en mors oro på allvar - så för några veckor sedan var jag iväg och tog prover. Idag får jag resultatet.

Apropå prover, jag är svårstucken. Det brukar ordna sig, men sista gången så fick sjuksystern panik och lämnade mig och sa bara "det kommer ett riktigt proffs som får ta proverna på dig". Jag hann och bli lite orolig och panikslagen- mycket pga hon blev så stressad. Så när "proffset" kom ja då var jag nära att svimma. Satt febrilt och vispade runt med tårna för att inte tuppa av.

Nåväl, konstigt det där med hur oro kan smitta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar