måndag 20 maj 2013

Om mentala bilder

I mitt arbete arbetar jag ofta med mina klienter och deras mentala bilder. De mentala bilderna är viktiga för att nå framgång. Har jag en bild i mitt huvud som visar på vägen, viljan och målet - ökar mina chanser väldigt mycket att jag oxå når målet.

Jag har en mental bild - och det är att när vi är på Playitas om några månader - då ska jag springa längs med den uppbyggda väg som slingrar sig i landskapet. Vägen är för löp- och cykelrundor och gör det lätt att ta sig fram. Trots eventuell trafik.

När vi var där i vintras tänkte jag att "nästa gång då ska jag oxå" och nästa gång DÅ SKA JAG löpa längs den vägen.

Så är det bara

Jag börjar ladda idag.


4 kommentarer:

  1. Åhhhhh ska du till Playitas!! AVIS! Har du varit där förut? Jag åker dit igen i mars/april för fjärde gången. Love it!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, vi var där två veckor i januari - och nya två veckor blir det i sommar :)

      Radera
    2. Två veckor!! Vilket lyx!! Vi måste träffas och utbyta lite tips känner jag.... I love Playitas! Om så bara min familj kunde göra det också. Åker ju dit med tjejkompisar varje år vilket iofs är en underbar grej bara det men det känns mer "legitimt" att vara där i två veckor om man har familjen med sig.

      Radera
    3. Ja det är lyx. Men vi älskar Playitas!! Gärna ses!

      Radera