torsdag 9 maj 2013

Min periodiska fasta - upplägg

Jag vill lära mig mer om periodisk fasta. Hittar en massa bra info om Periodisk fasta på nätet.

PF innebär att jag inte äter mat under 16-36 timmar.

Jag äter inget under kvällen och på så sätt förlänger jag nattens automatiska fasta. Jag hoppar över frukost och äter en lunch kl 12.00. Då har jag fastat i 16 timmar.

Efter en mättande lunch (jag väljer kolhydratfattig) äter jag ett eller två mellanmål och en middag på kvällen igen.

Detta kan man upprepa dagligen eller ett par dagar i veckan, helt beroende på vad som passar i min vardag.

Jag tänker testa några dagar till MEN lägga träningen innan lunchen (på vardagen blir det promenad till jobbet och på lediga dagar mer intensiv träning kombinerat med styrka) och jag kommer inte dricka kaffe utan te på förmiddagen.

2 kommentarer:

  1. Vi kör 5:2 metoden för andar veckan i rad. Funkar bra för oss =)

    SvaraRadera