måndag 20 maj 2013

Dag 28 - whole30 - och fantastisk minskning


Nu är det verkligen slutspurten på whole30 - tänk vad fort tiden har gått! Idag fick jag frågan från min vän Catarina som gav mig anledning att ta fram måttbandet igen - hon tyckte att jag nog hade tappat lite mer runt midjan. Jag mätte mig den 5 maj och kunde då glatt konstatera en minskning runt om på kroppen på upp till nästan en halv meter!

Jag har inte märkt någon större skillnad - eller jo egentligen för jag behövde gå ner ytterligare en storlek på byxor...

Sagt och gjort och till min stora förvåning - midjan har minskat ytterligare 4 cm sedan 5/5!! Och höfterna med ytterligare 5 cm!! Och så fortsatte det när jag tog mått på mina kritiska punkter.
05-maj 20-maj totalt:
stuss 6 1,5 -7,5
höft 4 5 -9
midja 5 4 -9
bröst 2 3 -5

Det är som om kroppen har tightat ihop sig under den här månaden. Viktmässigt har jag gått ner 3 kg.

Jag är väldigt nöjd!

Här har du en god lunch - laxkuber, ägg, sparris, avokado, ägghalva och lite skagen.

MUMS!


Lite kaffe på det här, och sedan jobb och träning. Idag är det 1 på "maria ska lära sig springa 5 km".
Jag har hittat ett program på Iform och tänkte följa det till punkt och pricka.

Önska mig lycka till! Det behöver jag!


4 kommentarer:

  1. You are så himla fenomenal...och inspirerande. Din snygge jävel :-))) (och trevliga)
    Cat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cat - ditt skarpa öga hjälpte mig till ytterligare minskningsinsikter :)en skön känsla - tar med mig den till träningslokalen... känslan alltså :)

      Radera
  2. Fifanken vad du är braaaaaaa!!!!!

    SvaraRadera