torsdag 16 maj 2013

Dag 25 - whole 30 - kan du fatta??

Dag 25 idag!!!

Det känns väldigt skönt att jag valde att stå kvar i Whole30. 

Jag har kört de här dagarna strikt förutom vid tre tillfällen
1) min svågers 50-årskalas - jag drack tre munnar skumpa
2) Gustav hade köpt sin lägenhet - jag tog ett halvt glas champagne
3) min svägerska var här igår och hade med sig bubbligt rosé, jag valde att ta ett glas

Det gör att jag inte går i mål med 100% Whole30, men nära nog. Min utmaning har varit att utesluta mjölkprodukterna (läs ost) och det har jag klarat 100%. 

Jag tror att whole30s filosofi är att om jag gör ett avsteg så börjar det om från dag ett igen oavsett hur långt jag har kommit i whole30. Och fullt så bokstavstroende har jag valt att inte vara denna gång. Just det, denna gång, det blir fler tillfällen. Garanterat. 

Eller så är det nära så här som jag äter just nu med whole30 som jag kommer äta i mitt "normala liv" - känner inte att jag saknat så mycket mer än ost och kanske ett glas vin vid goda middagar. 

2 kommentarer:

  1. Kul att du trivs så bra med din matliv och kul att se hur bra du mår.. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva. Ja jag har kommit hem. :)

      Radera