torsdag 9 maj 2013

Dag 18 - whole30 - periodisk fasta

Idag bestämde jag mig för att testa periodisk fasta. En hemmadag på förmiddagen som inte kräver något av mig tänkte jag var bra förutsättningar. Jag är en frukostmänniska. Kan längta till frukost när jag går och lägger mig. Så jag förstod att jag skulle tycka det var tufft.

Gick upp tidigt, kunde inte sova bort förmiddagen :), det hade ju annars varit det enklaste! Och tog mig en kopp kaffe, läste på om kolhydrater, skrev lite hör och tog minnesdataregister en kopp kaffe. Kaffet avnjöt jag länge och till slut kom Magnus upp och jag hängde med ut på den morgonstilla balkongen. Ingen hunger alls. Men efter en timme och med samma mängd kaffe i kroppen som jag sörplar i mig på 20 ,minuter körde jag mig illamående, svettig och alldeles yr.

Drack ett stort glas vatten och satte igång att stöda ur sko-skåpen och -hyllorna. Bort med vintern. In med sommaren! Och efter en kvart hade illamåendet gått över.

Nu är klockan strax 12 och då vankas en god omelett med lök och paprika. Och avokado till. Jag kommer förmodligen vilja grilla lite till eftermiddagen då kvällens middag kommer bli torftig. Det är studentskiva för Ella och där serveras en kycklingfilé med grönsaker. Och jag misstänker att portionen inte är allt för stor. :)

Nu dags att laga lunch.

Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar