tisdag 2 april 2013

En bakfull morgon med platt mage

Ja dock är inte bakfyllan pga alkohol.
Utan sömnbrist och väderomställning....
Vi kom hem sent igår kväll och jag somnade inte förrän ännu senare i natt...

Men förutom det mår jag toppen!

Jag har aldrig efter en slappe-resa som den här resan känt mig så "smal" och "ren" när jag kommit hem! Paleo har varit en god ledsagare i mina mat-val. Jag valde kategoriskt bort allt raffinerat (bröd och bakverk) men tilllät potatis några gånger och lite chips och alkohol till kvällen. Chipsen för att återställa saltbalansen (kände mig väldigt hängig den tredje kvällen och efter några munnar chips kände jag hur jag fick krafterna tillbaka) och alkoholen för att det var just en sån resa där kvällen bjöd på några glas vin :) och en och annan drink.

Men utöver det så levde jag sunt. Mycket sunt. Varje morgon ut och gå och säga "godmorgon" till den nya dagen och sedan äta protein och frukt och grönt under dagen. Inget svårt. Inget komplicerat. Ja ni har ju en del fotobevis i tidigare inlägg :)

Som sagt - jag känner mig inte alls uppsvälld som jag brukar göra efter en utlandsresa - utan magen är snäll och fin. Här kommer fotobevis :) Dessa jeans har alltid varit lite stora - men inte så här stooora i midjan.

Så för att återställa "bakfyllan"  fortsätter jag med att dricka vatten och tar det lugnt. Min tänkta arbetsdag idag får stryka på foten - jag startar i små steg tror jag bestämt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar