söndag 28 april 2013

Dag 7 - whole30 - frukost och första delmålet klart!

Idag möts jag av glädjebesked på vågen. Mina minus tio är avklarade!!
Jag vet inte hur det har gått till. Jag har ätit så gott! Och enkelt har det varit.

Mina hälsovinster är många och de är jag djupt tacksam för.

Att ha en mage som fungerar gör 100 skillnad på väldigt mycket annat.

Jag har inget sug längre.

Jag har stått emot många långdragna förkylningar trots att jag har haft snörvlande sambo i sängen bredvid.

Mitt humör och sinnesstämning är mer stabilt och jag ramlar inte tillbaka i mina klistriga destruktiva svarta malande tankemönster.

Det är magiskt!

Nåväl.

Glädjen fortsatte när jag möttes av denna vackra utsikt på balkongen! Det är så vackert, stilla, skirt att det nästan är svårt att ta in. Men här sitter jag nu med en uppäten grönsallad toppad med ett kokt ägg och en hel avokado och mår toppen!

Whole30s första vecka är nära sitt slut. Två mål mat till. Första veckans viktminskningsresultat noteras imorgon bitti.

För nästa vecka ska jag matplanera, så slipper vi både småhandlandet och den stora återkommande frågan "vad ska vi äta till middag idag?".

Och istället kan vi ställa oss frågan när middagen är uppäten: Vad ska vi hitta på ikväll? Träna? Långpromenad?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar