söndag 7 april 2013

Att gå på italiensk restaurang som Paleoit

Godmorgon! Igår hade vi en jättemysig kväll tillsammans med mina föräldrar på Vecchia Segniora. Italienskt.

Och det gick jättebra ur ett Paleoliberalt öga :)

Lite chark till förrätt
Mellanrätt: vitello tonnatto (kalv och tonfisk)
Huvudrätt: Grillad biff med lite grönsaker
Istället för efterrätt: två små bitar ost

Och till detta gott rödvin.

Så inget gluten så långt ögat kunde nå. Jag erkänner att det såg väldigt gott ut med pastan. Men jag ville absolut inte ha/smaka/göra undantag. Att få må så bra som jag gör gör det lätt att välja mat där min kropp får ro och jag kan känna total balans och säga nej tack till ex. pasta.

Idag smakar det gott med valnötsbröd, ekologisk leverpastej och avokado. Lite kaffe med kokosolja och ett stort glas med B-vitamin till och dagen kan börja.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar