onsdag 20 februari 2013

Viktminskningen som stannade upp

Paleolivsstilen ger mig en kropp som jag mår bra i.
Och det är ju bra.
Det är ju i det närmaste viktigast.

Jag önskar tappa några kilon oxå. Liksom få en starkare kropp.
Det sistnämnda är jag på god väg med. Vikten går det trögare med. 

Sedan jag började i januari har jag tappat 5.9 kilo. Vilket är mycket. Problemet är att jag nu i nästan tre veckor har stått still. Siffran på vågen, på hekto, visar det samma dag för dag. Något jag skulle kunna bli demotiverad av. Och när jag ramlar tillbaka till mitt gamla tänk så visst då känns det i motivationsbägaren.

Däremot när jag står och tittar mig i spegeln, så som gud skapade mig, ja då kan jag ju se att det har hänt en hel del med min kropp. Jag har fått smalare lår, mycket smalare midja, mina höfter börjar synas igen, revbenen likaså och rumpan har fått en annan form. Mitt ansikte har oxå blivit smalare. 

Läste den här artikeln och blev ännu fastare i min tro att jag ska stå ut och hänga kvar med att äta nyttigt och träna. Det är inte klokt att jag ens behöver skriva ut raderna - äta nyttigt och träna - ... givetvis är det ju så vi ska leva vårt liv jö.

Och på sikt hoppas jag att min kropp släpper tio kilo till. Det skulle vara helt otroligt. Men för det får jag jobba, ha tålamod och medveten strategi. Inte ge upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar