tisdag 19 februari 2013

Pizza

Idag var vi pizza-sugna. Något jag har varit i mitt förra liv, men fått betala hårt pris för - sura uppstötningar -vilket gjort att jag inte velat äta det.

Med Paleo öppnar sig pizzerian :) Googlade runt och hittade ett enkelt recept på bloggen Proydly Paleo.

Paleopizza

Sätt ugnen på 225 grader.

Torra ingredienser:

2 1/2 dl mandelmjöl
1 tsk fiberhusk
1/2 tsk salt
1/2 tsk bakpulver
1-2 krm oregano

Blöta ingredienser:
1/2 dl vatten
2 msk kokosolja
1st ägg


1. Blanda alla torra ingredienser i en bunke

2. Tillsätt kokosoljan, ägget, vatten och blanda väl.

3. Låt stå i ca 5min

4. Baka ut degen på bakplåtspapper med fingrarna. Degen är kletig i konsistensen så fukta fingrarna när du plattar ut den.

5. Grädda i mitten av ugnen i 3min.

6. På med fyllning. Vi hade champinjoner, skinka, soltorkade tomater och mozzarella.

7. Grädda i mitten av ugnen i ca 15min sen på med ruccola.

Gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar