fredag 15 februari 2013

Lyx under ett dygn


Igår firade jag och sambon alla hjärtans dag genom att checka in på hotell i stan och äta gott! Det är lättare än vad man kan tro att välja rätt om man bara ger sig den på det! När vi kom fram till hotellet runt 4 var vi hungriga och vi visste att vi inte skulle få äta middag förrän vid 10 på kvällen, så ett mellis var på plats. Ackompanjerat med ett glas champagne! :)

Bullar och scones och annat gott var uppdukat och jag hade en liten stund av egen-övertalning om vad som var ett bra val eller inte. Vet ju att brödet inte skulle bli det jag till sist valde, men jag behövde ändå få ta en funderare.

Istället blev en räksallad vinnare och den slank ner med god aptit.
Många fina handskalade räkor, ett kokt ägg, lite körsbärstomater och grönt till det. En liten skål med gräddfil till. Jag beställde in en liten skål med handgjord majonnäs till - kände att jag behövde lite fett till den annars ganska kalorifattiga tallriken.

Till middag på kvällen valde jag grillad gös med en liten zucchini-sallad med kapris och anjovis och en liten sallad med grape och granatäpple. Det var perfekt! Ett glas champagne även där.

Idag känner jag mig på ett vis pigg men samtidigt känner jag av alkoholen - det har ju inte varit något sådan på över en månad. Och jag tror att jag har definitivt ett sug på "gott" som jag aldrig har annars när jag är i balans. Men det var det värt.

Att följa en diet/livsstil till punkt och pricka är vad jag föredrar, men ibland får ett glas vin finnas med i bilden.

Till frukost valde jag bacon och ägg och en liten skål med naturell youghurt och några fruktbitar. Gott! Just nu önskar jag att jag hade ätit mer dock!

När är det lunch???? *hungrig*

2 kommentarer:

  1. Ett glas vin då och då måste ju vara ok :)

    SvaraRadera
  2. Jo men det tycker jag oxå. Nu har jag tyckt att det varit skönt att vara helt ren och tänker nog fortsätta så.

    SvaraRadera