onsdag 27 februari 2013

Känslor och mat!

Jag njuter till fullo av min funna livsstil!

Inga svårigheter att hålla mig inom mina gränser. Kör ju inte strikt Paleo (mejeriprodukter ej ok) utan tillåter ostar. Gärna gjorda av get eller får. Jag äter en frukt ibland - färsk eller torkad - och jag tar yoghurt emellanåt. Turkisk fet yoghurt. Och ett glas vin ibland.

Men jag mår toppen!
Inga förödande sug som tar mig till chips eller bröd eller kakor. Nej inget sånt.

Jag har tappat drygt sex kilo. Det kartager tid. De första fyra släppte snabbt, men de sista två har kommit nu sista veckorna.
Jag känner att kroppen äntligen svarar på min kostomställning. Jag luktar aceton när jag tränar och tarmarna har kommit igång.

Det enda jag kan klaga på är min sömn. Jag sover inte vidare gott och på tok för lite. 8 timmar ska vara idealiskt. Där har jag lite att träna på. Vet inte om det har med livsstilsomställningen att göra.

Men nu med snart två månader av paleo-inspirerad kost  ser jag ett klart samband mellan

Jag mår som jag äter (toppen)

Och tidigare var det mer av

Jag äter efter hur jag mår (botten)


Och det är en lättnad att jag lägger märke till när den sistnämnda känslan infinner sig och jag faktiskt inte ramlar tillbaka till gamla vanor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar